Marina Roels

Geslapen tot 2.00 CET. Wakker om mijn moeder op de pot te zetten. Even buiten een luchtje gaan scheppen. Geen sterren te zien. Blij dat ze kon kakken en ik weer in bed kon. Geslapen tot 6.00 CET. om 6.30 CET er weer uit. Het is dan nog donker. Het is buiten 25° maar om 6.30 Cet is het nog donker. Koffie gezet. Mijn vader uit bed gehaald. Een boterham met confituur gegeten en een halve tas koffie gedronken. Om depressief van te worden. Een halve tas koffie eind september in een donker kot.

Afspraak om mijn otto in orde te brengen. Rode kaart gekregen op de ottokontrol.

Ten laatste om 7.00 CET vertrekken wil ik op tijd zijn. Moet ik toch nog wel schijten zeker. Het is al kwart na en ik zit nog te pruttelen op de pot. Mijn moeder roept weer. Ze moet pissen.

Een half uur te laat vertrek ik. Bijna klaar. File in Kobbegem. Goed rijden nadien. Bij het afdraaien van de A 12 de Van Praet onder en ik moest erover. Moest ik links af. Veel te vroeg linksaf geslagen. Ik reed rapper fout dan mijn gps kon herberekenen. Links van de spoorweg, rechts van de spoorweg, over water, onder water. Een uur en een kwartier te laat in de Stroobantsstraat. 

“We zijn al met een andere afspraak begonnen want je was er niet. Je mag uw wagen hier laten. We beginnen er wel aan als dit klaar is. Wanneer dat is? Als dit klaar is.”

Dat ze er hun plan mee trekken.

Ik naar het station.

De Stroobantsstraat af, de Chaumontelstraat af, de rotonde over, de Maurice Maeterlinckstraat in, aan de rotonde rechtsaf naar beneden de Anatole Francesstraat, beneden naar links de Kolonel Piquartlaan tot aan het Prinses Elisabethplein. Station Schaarbeek.

Mijn ticket gekocht. Ik zit op de trein, krijg ik telefoon dat ze aan mijn otto gaan beginnen en dat hij wellicht tegen twee uur klaar zal zijn. Weer van de trein. Terug naar Schaarbeek. In ‘de Stad Leuven’ op het Prinses Elisabethplein twee koffies gedronken tot ik telefoon kreeg dat den otto klaar was. De Kolonel Piquartlaan af, rechts naar boven de Anatole Francesstraat in tot aan de rotonde, links de Maurice Maeterlinckstraat in, aan de rotonde rechtdoor de Chaumontelstraat door tot in de Stroobantsstraat.

168 euro. Ik was in Antwerpen gaan vragen wat die grap mij zou kosten en dat zou zeker 600 euro zijn want dat is een Saab en heel die voorkant moet gedemonteerd worden als men wou doen wat men moest doen. 168 dus. Niets gedemonteerd.

Naar huis gereden. Ik moest blijkbaar op de Vilvoordsesteenweg geraken volgens mijn gps. Wat ik ook deed, ik kwam altijd weer aan het station van Schaarbeek uit. Uiteindelijk daar ergens een baan gevonden naar de A12. Zat ik ineens op de E40 naar Luik. Ik moest niet naar Luik. Wat een kloterij. Om 17.30 CET thuis. Zo dood als een raket. Ik val in slaap tijdens het journaal. Om 19.30 CET belt Marina Roels mij wakker. Ik ken haar niet en dat zegt ze ook. Een Getuige van Jehova. Ze komen niet meer aan de deur maar bellen nu blijkbaar. Onnozele kut. Ik sliep. Wat ik van de toekomst denk.

Ik denk al niets van het heden, wat kan de toekomst mij verdammen. 

“Eén kotsende gore bende ellende. Nog een prettige dag.”

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.